Мысли вслух… Минские площадки

Глядя на афиши музыкальных событий в Минске, хорошо заметно, что за последний год концертов стало значительно больше. Что же повлияло на это? Ну, во-первых, появилось много очень хороших молодых групп, которые не теряют время и дают концерты. Во-вторых, появились новые активные организаторы концертов, такие как BOpromo, IBAD. Да и старые работают. Кроме того, были сняты запреты на выступления некоторых групп. И хоть процент таких коллективов относительно невелик, но их роль в музыкальной Беларуси довольно высока. При этом за последние пару лет чаще стали к нам ездить всякие российские звезды и полузвезды, а также престарелые западные музыканты. Тем не менее, на более качественных заграничных музыкантов денег пока не хватает. Наверное, не только денег, но и мест для проведения больших концертов. Вот недавно пробегал слух, мол Depeche Mode в рамках мирового турне 2009 года могли приехать в Минск, и даже уже была предварительная договорённость. Только, как говорят, организаторы не успели. Хотя, где бы провели тот концерт? Разве что на стадионе «Динамо», на заснеженных просторах которого, при переполненных трибунах, на днях играл мадридский «Реал». Правда, стадион в данном случае подошёл бы — турне у «депешей» как раз таки стадионное. В любом случае, сейчас на полке у меня лежит билет на 27 мая на концерт DM на вильнюсском стадионе «Жальгирис».

Но тема этих размышлений немного другая — минские концертные площадки…

Недавно ходил на концерт мною любимой «Аддис Абебы». Клуб назывался «Стрекоза». Был я там первый и последний раз, впрочем, это был как раз последний концерт в «Стрекозе», которая, как я понял, разорилась. Что не удивительно: кромешная темнота (только у музыкантов какая-то подсветка была, так бы вообще по инструментам не попадали), отсутствие гардероба (очень было удобно таскаться с курткой в руках), один туалет для всех, дверки в котором не закрываются (ладно мне то что, но было крайне не удобно, когда я нечаянно потревожил одну девушку в кабинке), маленький бар и пиво, наливаемое где-то за ширмой (пиво ли это было вообще… правда, удивило наличие Jack Daniel’s на полках за баром — в Минске это приятная неожиданность). Короче, концерт был испорчен клубом. Поэтому мы пошли пить водку на берег Свислочи — там уютней :)

Или возьмём для примера другой концерт. Роскошно-гламурный BRONX, где презентовали свой новый EP Hair Peace Salon. Если не брать в рассчёт не совсем адекватное обращение в клубе в ряде других случаев, то особых нареканий клуб какбе вызвать не может: места на танцполе для публики хватает, а кому хочется, может и за столиком посидеть. Вот только сцена пять-на-пять, которая граничит с такой же по высоте платформой у бара, и небольшой шаткий подиум, выдвигающийся вперёд. Смотришь на музыкантов, а рядом публика с пивом (бутылочное, кстати, там от 12 тысяч). Впрочем, развлечь она может даже больше, чем музыканты: можно перебрать с тем самым пивом… и в добрый путь — никаких ограждений на платформе нет, а высота метра полтора…

Посмотрел всё ту же афишу концертов. Хорошие концерты! Но нормальных клубов для больших концертов нет. Есть чудесный долгожитель «Граффити», который после летнего ремонта стал ещё более уютным и удобным. Но это место для маленьких концертов человек на 100. А для 500-1000 человек — все плохо! Разве только «Реактор» или West World Club, но не каждая группа потянет их аренду. Что там ещё? «Гудвин» — тесен, до бара пробиться снизу тяжело. DAclub — да это ж столовка! Step — там вообще не попрыгаешь. Rock House Cafe — пафосное противное место и уж точно не для живых концертов…

Ещё одна мною любимая группа IQ48 долго искала место для презентации нового альбома. Остановились в итоге на NightStar, где недавно на концерте N.R.M. проломили пол. Отремонтировали его уже или нет — убедимся 12 декабря.

В рассчёт не брались концертные залы, предназначенные для выступлений Кобзона и ко — КЗ, ДР. Какие еще интересные и не очень места я пропустил?

Автор: / Ultra-Music

Фото: Samuel_Stroube

Группы: , , ,

Темы:

Комментарии: 19
  • mirritil:

    катакомбы, юла, тоннель

    • Slaver:

      В «Катакомбах» было чудесное сливовое вино и душевная атмосфера, кстати. Для концертов, по большому счету, он не предназначен — акустику какую сыграть разве что: места мала, потолок низкий, звук глухой. Жив ли клуб, я даже не знаю — там ремонт за ремонтом шёл :)

      «Юла»… Или как там оно называлось в последнее время. Раза два или три ходил на концерты. Особенно запомнилось замечательное выступление Lumen. Но вот через 10 минут после начала его, дышать не было чем. Зеркалах сзади сразу же запотели. И ещё чудесная колонна по середине зала, которая закрывает вид на сцену — ммм!

      «Тоннель»… Ну, все тоже самое, что и предыдущие ночные клубы. Только пати с диджеями и блядями там проводить!

  • Мне падабаецца «Гудвін». Згодна, месца мала, але вельмі душэўна. Я не люблю вялікія канцэрты на 300 чалавек, таму вечарына, калі людзей няшмат і усім усяго хапае — гэта для мяне:) адзіны мінус — перашкаджаюць калёны і гук незаўжды добры.

    Вельмі падабаўся «Буфет ЁЁ». Мммм… Гэта просто цуд нейкі — асабліва калі слухаць там Серебряную свадьбу, Нагуаль, Пукста і піць крамбамбулю альбо каву з бальзамам. Настальджы.

    Rock House Cafe — пафосное противное место и уж точно не для живых концертов…

    З тым, што Rock House — «противное и пафасное место» не магу пагадзіцца:)) гледячы, што ўкладаць у слова «пафас»:) нармальны клюб.

    «Графіці» — гэта перш за ўсё ўспаміны… Памятаеш, сухі закон? :) Саша Кульлінковіч мне тады якраз на ДН падараваў выбітнейшую фляжку, у вузкіх колах яна была вядома пад імем «Мэрылін Манро». У буфеце (калісьці бары:) мы набывалі кубачак кавы і цягам усём імпрэзы падлівалі туды бальзамчык «Чорный рыцарь». Пад канец там заставаўся адзін бальзам і вы выходзілі з клюба вельмі задаволенымі:) колькі вечаромў там было праведзена — не пералічыць:) Вайцюшкевіч, НРМ, Дзюбеля, Крама… А капэрцікі гарачыя? Нідзе больш такія не каштавала:)

    Night Star мне падабаўся — шмат месца, а можа і таму, што я там у асноўным на СС была:)

    А ўвогуле нам с мужам старае добрае «0,5» падабаецца — асабліва калі там граюць нашы любімыя FLAT. Што ж да коштаў піва ад 12 тысячаў — ня ведаю, я ня памятаю, каб сама за піва плаціла:)))

    • Slaver:

      «Гудвін» у прынцыпе нармальнае месца, пагаджуся. Але ўсё роўна прасторы зусім не хапае… Rock House Cafe не апраўдавае сваю назву. Гэта нейкі Pop House Cafe з блёсткамі і стразікамі :)

      А пра «Графіці» заўсёды шмат можна казаць — сапраўды культавае месца. Хоць і шмат чаго зьмянілася там, але засталіся і капэрцікі, і атмасфэра, і алькаголь. Той «сухі закон» я памятаю, але бутэлькі колы з гарэлка-мікс заўсёды дапамагалі :) А канцэрт ND, калі п’яны пажарнік хацеў перашкодзіць правесьці, я дагэтуль лічу лепшым у сваім жыцьці — такога драйву ў іншым месцы не магло быць :)

      • Касечка:

        Я пакуль у новых Графіцях не была, не давялося:)
        Бачыш, хто хацеў, той выйсьце знаходзіў і такі напіваўся;)

        А блёсткі і стразы… Эх, дагаджуся. У нашага народа свае ўяўленьне пра глямур ды глянец — такога пазору я больш нідзе ня бачыла:)

        Узгадала «Катакомбы» — месца, сапраўды не бездушы, але музыкантаў там было немагчыма слухаць. Калі там набіваўся так званы «танцпляц» — гэта быў караул. Памятаеш, колькі на Зэт ды Айкью набілася?:))) Ды і ахоўнікі там былі хамаватыя.

        У прынцыпе, я і ў «Юле». Жуткія тыпчыкі. І адкуль толькі такія бяруцца? З такой нянавісьцю некаторыя на беларускамоўных доўгавалосых глядзелі… Жах!

        DAclub памятаю яшчэ тады, калі ён быў «Клеткай». Цесна, душна, бррр!!

        • Slaver:

          Я памятаю, як у «Катакомбах» МУЗЫКАМ ахоўнікі не дазвалялі піва праносіць у клюб. А ў «Юле» забаранялі здымач праносіць — першы і апошні раз са мной такое было… Навату Маскве такога ня было. Адзінае, што там у мяне адабралі ў Б1, але потым вярнулі — фляга з каньяком :)

          • BUZZA:

            Ну, я ня памятаю, каб у Катакомбах у музыкаў піва забіралі, да таго ж яно ня вельмі дорага каштавала ў бары клюба. І увогуле, не такое пранасілі! :))) Дарэчы, адзін мой знаёмы казаў, што ў калі ў клюб не пускаюць са сваім алькаголем, дык яго заўсёды можна пранесьці туды ўнутры сябе :)))

    • BUZZA:

      Магу вам засьведчыць як музЫка, што пры ўсёй «душэўнасьці» Гудвіна там проста немагчыма выступаць, бо сцэна маленькая, нейкі шэст стаіць на ёй, у які запраста можна ня ўпісацца, танцпол маленькі, грымёрка недзе з боку ад сцэны, а не за ёй, таму прыходзіцца выходзіць на сцэну праз натоўп людзей, якія дарэчы могуць і інструмент твой разладзіць ці яшчэ чаго падобнага.

      • Slaver:

        О, дарэчы, Бузза, а на якіх пляцоўках у Менску больш за ўсё спадабалася граць?

        • BUZZA:

          Паўтаруся, я кажу выключна як музЫка, а не як глядач. Таму і заўвагі ў мяне адпаведныя. Дык, вось, менавіта для нашага гурта лепшы клюб — зь вялікай сцэнай і досыць прасторным танцполам. Любім пабегаць, парухацца. Рэактар, напрыклад добры з гэтага пункту гледжаньня. Але ня толькі гэтыя фактары з’яўляюцца асноўным аргументам, таксама на «любоў» да клюба ўплываюць такія моманты як: палітыка адміністрацыі, акустыка памяшканьня (Акварыюм, напрыклад, ня самая добрая ў гэтым сэнсе пляцоўка), «дэмакратычны» бар, адэкватнасьць аховы.
          Яшчэ магу адзначыць, што бываюць і прыемныя выключэньні з гэтых правілаў. У тых жа Катакомбах нам даводзілася некалькі раз граць, і па сваіх меркаваньнях, і па меркаваньнях публікі (здаецца гэтае было так) гэта былі вельмі файныя, насамрэч душэўныя канцэрты. Хаця сьпякотна там было так, як у лазьні, паветра адсутнічала як кляс, гук быў мярзотным. Але!
          Хачу згадзіцца, што калі музЫка выйшаў на сцэну таго ці іншага клюба, то гэтае значыць, што ён ужо згадзіўся граць тут на дадзеных умовах, тым больш калі на яго прыйшлі паглядзець людзі. Выканаўца проста павінен граць так, каб ніхто не заўважаў шастоў для стрыптызу, напрыклад, каб усе глядзелі толькі на сцэну.

          • Slaver:

            Не дарма мне падаецца, што лепш за «Рэактар» у нас клюбаў і ня было — як для гледача, так і для музыкаў.

            А вось пра «Акварыюм» ты добра ўзгадаў. Месца, канечне, не для канцэртаў, хаця там адзін час іх было вельмі шмат. Вельмі там нязручна сцэны разьмешчаныя і народ не аднойчы зваліваўся. Ну і яшчэ адзін раз я на гэтай лесьвіцы ледзь падаючай зьверху бутэлькай па галаве не атрымаў. А вось футбол глядзець там на вялікіх экранах цалкам нармальна :)

  • Касечка:

    2 buzza
    Слухай, ну шкада вас, але ж гэта ня наша праблема:))))))
    Сапраўды, там шмат праблем для музыкаў, асабліва такіх актыўных як айкью, але мы ж унізе:0 пьем піва, нам харашо і весела:))

    а «нейкі шэст» — у яго цалкам адназначныя мэты:))

    • Slaver:

      Калі музыкам нязручна, тады гэта сказваецца і на аўдыторыі :(

      • Касечка:

        Калі музыка — сапраўдны профі, публіка не адчуе, што яму нязручна ;) ня раз з гэтым сутыкалася:)

    • BUZZA:

      Ня трэба нас, Кацячка, шкадаваць, бо ня любім гэтага. Я ж не скардзіўся, а проста дзяліўся ўражаньнямі :)

  • Приятно читать интеллигентных людей. В байнете — большая редкость. Спасибо за теплые отзывы.